onsdag, maj 19, 2010

AndrOCS - OCS app för Android på gång

Efter att man snackat ganska länge om Android innan det hände något så trodde jag ett tag att Android skulle lyckas lika bra som Linux som desktop OS på företagen. Men aj så fel jag hadde! Faktum är att Android nu paserat Windows Phone i försäljningen och numera är den 4:e största platformen för Smartphones enligt Gartner. Nokia är i särklass störst, men jag skulle bli väldigt förvånad om dom skulle lyckas behålla den ledningen på sikt (nästan så säker att jag skulle kunna lova att springa Marathon i Kalle-Kanin dräkt om dom lyckas hålla sig kvar på tronen över tid).

Och nu är det på gång en OCS/Communicator App för Android. App:en kallas AndrOCS och är än så länge inte klar, men lite mockups kan skådas här: http://www.widgetmedia.net/  Det ser snyggt ut! Håller tummarna för att den levererar lika bra när det blir dags.

1 kommentar:

Jonas R sa...

Skynda jag vill ha OCS i min Hero ;D