onsdag, januari 10, 2007

God fortsättning!

Äntligen 2007! Det låter kanske lite konstigt att säga att man hyllar att tiden går fort, och det är inte så att jag syftar på att jag vill bli gammal... Men jag tror att 2007 kommer att bli ett jättebra år. Jag ser framförallt fram emot nya roliga Exchange 2007 projekt, men även nya produkter som Office Communication Server (uppföljare till Live Communication Server), Longhorn och en ny version av Windows Mobile! Idagarna släpptes Beta3 av Office Communication Server och det lovar jag att skriva mer om under våren.

En del av julhelgen har jag ägnat åt att skriva en workshop om hur man uppgraderar till Exchange 2007 från Exchange 2000/2003. Det är en endagars workshop där man får gå hela vägen från ax till kaka och som förhoppningsvis är en intressant dag för alla er som under året ska jobba med Exchange uppgraderingar. Under våren kommer jag att köra den på Cornerstone. Jag återkommer med det här snart!

Jag har fått många frågor, och jag har sett att det frågats en hel del på forumen om vad som gäller kring Standard och Enterprise versioner av Exchange 2007, och hur 32-bitars koden kan användas. Schott Schnoll har skrivit en bra artikel på sin blog om vad som gäller:
http://blogs.technet.com/scottschnoll/archive/2006/12/31/exchange-2007-platforms-and-product-keys.aspx

Jag vill också passa på att nämna att min gode vän Richard Richthoff också börjat "blogga". Här kan ni läsa hans kloka ord! http://richthoff.blogspot.com (Länk finns även här till höger).

Inga kommentarer: