fredag, juni 08, 2012

Den perfekta Lync-stolen

Idag hade jag ett par sena Lync-möten som gjorde att jag var tvungen att ta ett senare flyg hem från Helsingborg. Men eftersom jag var klar med mina möten hos kund så drog jag mig ut till flygplatsen för att ta mötena därifrån. Ofta är det en utmaning att hitta en plats att sitta ostörd på i den här typen av miljö. Men på Ängelholms flygplats hittade jag den optimala Lync-stolen, eller snarare fåtöljen.

WP_000138

Stolen ser kanske inte så speciell ut, men dom höga stoppade “väggarna” gick över huvudet vilket gjorde att dämpningen blev perfekt. Ljudet blev riktigt dovt vilket gjorde att man inte behövde tala så högt, vilket även det är lite av en förutsättning när man kör möten i en offentlig miljö. Trots att stolen står ett par meter från sidan om serveringen kunde ingen i mötena ana hur jag satt.

w2

Om tanken med dessa stolar är att man ska kunna sitta och ringa ostört, eller om det bara var en ren tillfällighet vet jag inte, men det är otroligt uppskattat med offentliga miljöer som möjliggör att kunna nyttja väntetid för att sitta och jobba bra.

Stolen skulle även passa utmärkt i en kontorsmiljö när man behöver skärma av sig lite!

Stor eloge till Ängelholms Flygplats!

BTW så är jag rätt övertygad om att stolen även skulle göra sig bra för Skype eller Jabber samtal också…

Inga kommentarer: