söndag, maj 17, 2009

På väg hem från TechEd

Efter två veckor borta hemifrån ska det bli riktigt skönt att komma hem. Förra veckan var vi i London på Exchange 2010 Ignite, och under veckan som gått på TechED. Imorse fick jag ett SMS hemifrån om att min lilla son som är tio månader just hade tagit tio steg själv. Så nu vill man hem snabbt. På raden bakom oss så sitter en skolklass på väg på klassresa till "Europe", så att försöka sova har jag lagt ner...

 
 

Det har varit två fantastikt bra och lärorika veckor och man har fått massor av inspiration och idéer som man nu ska hitta lite tid att labba med. Jag tyckte att årets TechEd var riktigt bra. I år är det ju dags för ett gäng intressanta produkter att släppas, så konferensen bjöd på mycket kring Windows 7, Windows Server 2008 R2 och för min del framförallt Exchange 2010.

 
 

Apropå Windows 7 så har jag nog aldrig sett ett sånt intresse för en ny version av ett klientoperativsystem tidigare. Och närjag tänker efter har jag nog aldrig själv intresserat mig så mycket för ett heller. På Keynoten i måndags frågade talaren hur många som hade laddat ner och testat Windows 7 ännu, och av de 7000 som var där inne var det inte många händer som inte var uppe. Det är intressant hur en beta version av enprodukt tagits emot med så öppna armar. Och även om jag tycker att Windows Vista har fått ett betydligt sämre ryckte än vad det förtjänar, speciellt efter ett par service pack, så kan man nog gissa att den ändå kommer hamna i samma kapitel som Windows ME när vi läser historieböckerna om ett par år.

 
 

Så när jag nu skriver det sista bloginlägget från TechED 2009, vill jag tacka min reskamrat Lenovo S10e för under 3000kr, laddad med Windows 7 RC för en fantastisk vecka! Aldrig har jag varit så nöjd med en dator! Jag vill också tacka alla trevliga vänner som varit här och jag hoppas att vi ses i New Orleans nästa år.

Inga kommentarer: