måndag, september 24, 2012

Lync Conference 2013 – Registreringen har öppnat!

Den här veckan startar Microsoft Exchange Conference (MEC) med temat “MEC is Back”. MEC var en stor konferens kring Exchange som lades ner för nästan 10 år sedan. Nu är det dags igen, men i ett lite mindre format. Tyvärr var jag tvungen att ställa in min resa dit vilket av nostalgiska skäl känns tråkigt. Så jag passar på att önska alla vänner som åker dit en riktigt trevlig vecka!

LyncConf

Istället får jag glädja mig åt och se fram emot Lync Conference 2013 som kommer gå i San Diego den 19-21 februari nästa år. Precis som nästan alla heta konferenser i tech-industrin just nu lanseras eventen utan en riktig agenda. Jag tror att Lync Conference kommer bli en oerhört intressant tillställning då den ligger bra till i produktens livscykel samt att ekosystemet nu växt sig så starkt att bara utställningen i sig kan vara värt ett eget besök. Till skillnad mot TechEd och andra “superkonferenser” med mer än 10.000 besökare är MEC och Lync Conference små nischade tillställningar med under 1.000 besökare som skapar en mycket intimare känsla med betydligt bättre möjligheter till nätverkande. Eventet kommer köras på Hotel del Coronado i San Diego

I förra veckan öppnade registreringen och min gissning är att den här konferensen kommer att sälja slut då intresset för Lync bland både leverantörer och kunder är väldigt stort!

Inga kommentarer: