fredag, juni 11, 2010

au revoir New Orleans!

En TechEd vecka går läskigt fort, och nu är man redan på väg hem. För mig har konferensen varit riktigt bra, massor av ny kunskap,massor av nya kontakter och massor av nya idéer som ska testas när jag kommer hem. Dessutom massor av sömntimmar att ta igen... I New Orleans är det svårt att komma i säng i tid.

Efter ett par år med vikande besökssiffror var det riktigt kul att se att intresset har vänt betydligt. Om jag inte har fel siffror så tror jag att förra årets upplaga i Los Angeles hade cirka 4500 betalande deltagare, i år ökade man till ca 8500 betalande. Totalt 10500 inklusive utställare mfl. Utan att veta säkert skulle jag gissa att antalet utställare dubblerats från förra året.

Redan nu finns mycket av det som visades under veckan på http://www.msteched.com/. Inte lika kul att se det inspelat, men för er som inte kunde vara påplats så är det bara att sätta igång och ladda!

Nästa år drar showen vidare till Atlanta. Hem för Coca Cola, CNN och en stor del av den amerikanska Hip Hop scenen. Datumet är satt till 16-19 maj.

Vi ses i Atlanta!

Inga kommentarer: